30 December 2014

Selepas banjir

Harini i guna kerahan tenaga budak2 kampung... untuk keluarkan barang2 elektrik, tilam dari rumah..
Awak2 ni terpaksa tutup hidung, bau memang busuk, terutama tilam, karpet dan barang2 dalam peti ais.. Betapa sukarnya buat kerja tanpa air... 


Ni lak hasilnya harini..... 

Tayar pecah

Dugaan hari ketujuh.. Tayar pecah... melayang rm190 petang ni... :(



29 December 2014

Misi kemanusiaan

team ambo............ bantuan kemanusiaan temangan... duit sumbangan kawan2.... atas insentif mak sedara adik beradik anak pinak... akaun jah.. esok pagi kami akan cuba edarkan..... tadi pergi.... tapi kereta tak boleh lalu.... :)

Hari ke 6

Syukur, hari ke 6 saya dapat menghubungi JKR Krai, tanya khabar adik sy sekeluarga..

Mengikut juru angkat telefon tu, beliau btau adik saya dan suaminya ada datang ke Pej.JKR pagi tadi..

Berita ni cukup2 melegakan saya sekeluarga.

Tengahari tadi adik saya dengan suaminya tiba-tiba muncul...naik motor......
...............................................

syukur semua selamat..... 
^adik sekeluarga selamat - 6HARI
^mak uda sekeluarga selamat - 3 HARI 
^saya sendiri pun selamat - SEBELUM I NAIK SAYA DAH LARI

Sms/whatsapp 0179621397 : Hari ke 5.

28 December 2014

Hari ke 5

Harini merupakan hari kelima.... saya terputus hubangan dengan adik saya... dia sekeluarga di Kuala Krai... apa berita terkini pun saya tak tau.... cuba kall guna hp x dapat, cuba kall no pejabatnya pun tak dapat... last maklumat saya dapat adik berada di Padang 9 (rumah pengasuh), bersama2 dua orang anaknya yang masih kecil.. Manakala suami berada di tempat lain... Air naik terlalu cepat.. Dengan keadaan banjir besar melanda Krai... Bekalan api, air dan makanan terputus..

Pagi tadi aku cube ke Krai, kot2 boleh redah dengan kereta... Tapi terbantut, air masih lagi tinggi...hanya 4x4 ke atas je boleh lalu... Ok fine, patah balik.... tunggu petang, kot2 boleh redah,,, Tapi i masih tinggi... esok cuba lagi.......

Elektrik baru je ada di kampung saya.... so saya mula cerita dari hari ke 5...malas nak flash back....sedih sgt...Misi mengeluarkan mak sedara dan pak sedara saya selepas hari ke 3 dari Bandar Lama Temangan... Abah saya redah bukit dengan perahu mencari adiknya... Mujur mak sedara pak sedara serta anaknya dapat di keluarkan dengan selamat....syukur selesai misi tu...skrg misi utk adik saya lak...

Tapi hati kecil saya mengatakan adik saya selamat...dia bersama suaminya...


Ambil gambar dulu sepukul...;) 

lokasi cabang pondok sg durian




Selepas banjir

Saya merupakan mangsa banjir, air naik terlalu cepat.. Machang

bawah ni ada beberapa keping gambar selepas banjir (28.12.2014)





keluarkan barang elektrik

Astro....kontrak masih hidup ni

#Misi kemanusia selepas banjir, round 1 (terima kasih kepada penderma, akaun jah)
lokasi Temangan Lama.
Untuk serahan lebih adil, pihak kami menyerahkan kepada isteri Tok Ngulu (Kak Ani) untuk di agihkan

time nak bayar, Econjaya taknak terima kad, line takde katanya, terpaksa la g bank... mujur dapat kuar RM.

Mainan anak..... kena buang ni

Hari kedua selepas bersih....



Haziq n Adam nak cari mainan dia...(2/1/2015)



Ni baru sikit, ada byk lagi..

Misi kemanusiaan...Temangan lama - bukit sireh krai (round 2)




hotline 0179621397


banjir

MAAF SETINGGI-TINGGINYA...saya terpaksa tutup operasi...Kerana banjir besar..
Saya akan beroperasi seperti biasa mulai tahun hadapan...(2015)..


21 December 2014

Vitamin C keluaran CNI MALAYSIA

Tercari-cari vitamin C, saya rekemen cuba la vitamin c keluaran CNI MALAYSIA... 
sedap, jimat dan murah
RM37.95sm + pos RM6

20 December 2014

Usahawan GC Tea Melaka diperlukan

*saya mencari pengedar GC TEA di Melaka

GC Tea merupakan produk paling laris, paling top, paling hot keluaran RASHWEALTH GROUP.

Banyak testimoni di Facebook mengatakan:
  • gula turun
  • diabetes kurang
  • berat turun
Bukti






Bagaimana nak beli?
Sekotak RM150 sm / RM 160 ss
+ pos RM6 sm / RM 10 ss

3 kotak RM381.60 sm + pos RM 20

Trial 10 sachet RM 30 + pos RM 6

Whatsapp saya : 0103317006

  • hadiahkan sekotak GC Tea kepada ibubapa anda,
  • rekemenkan GC Tea kepada rakan-rakan sepejabat, setaman perumahan dan saudara mara anda...

17 December 2014

Pengedar GC TEA KUANTAN diperlukan

saya dah tukar jenama teh, anda bila lagi?


KELEBIHAN produk GC TEA ialah:

🌱Green Tea - membantu meningkatkan metabolisma badan
🌱Daun Gymnema - menghindar dari ketagihan gula
🌱Stevia - pemanis semulajadi
🌱Daun Pudina - menghilangkan stress
🌱Rooibos - merembeskan insulin tukarkan gula kepada tenaga
🌱Mulberry - menghadkan glukosa masuk kedalam darah

Selagi mampu ikhtiar, kita ikhtiar dulu. Mana tau teh ni serasi dengan anda...

Bukti:






Bagaimana nak beli?
Sekotak RM150 sm / RM 160 ss
+ CAJ pos RM 10 

TIP BERJIMAT..
3 kotak RM381.60 sm + pos RM 21.20

Whatsapp saya : 0103317006

  • hadiahkan sekotak GC Tea kepada ibubapa anda,
  • rekemenkan GC Tea kepada rakan-rakan sepejabat, setaman perumahan dan saudara mara anda..

Pulau Perhentian

Doakan saya selamat sampai dan selamat kembali ke rumah. sebelum bertolak Mata asyik tengok jam, lambatnyer gerak... Esok kul 6.15pagi na...